استهکلم – پایتخت زیبا و دیدنی سوئد

denmark1

گزارش ارسالی از : سهیلا زرندی 

استكهلم شهری كه بر روي 14 جزيره بنا شده و توسط پلهایی به هم متصل گردیده و به ونیز شمال اروپا نیز شهرت دارد، از جزاير زيباي آن سودرمام نام دارد كه از تپه هاي بلند، خانه هاي زيباي سنتي و گالري هاي هنري تشكيل شده است.
Stockholm_Port
شهر بندری استهکلم 
استكهلم به معناي واقعي يكي از زيباترين پايتخت هاي دنياست، تركيبي از ساختمان هاي زعفراني و نارنجي رنگ در ميان آسماني آبي در تابستان يا پوشيده از برف سفيد همراه با نورهاي چراغاني شهر در زمستان، همواره صحنه هاي ديدني را براي بازديد كنندگان خود مي آفريند.  اين شهر در تابستان به روزهای طولاني و آفتاب نيمه شب و در زمستان به شب های بلند و سرد آن مشهور است. يك سوم شهر استكهلم را آب فرا گرفته و يك سوم آن را كمربند سبز پوشانده است. از ميدان مركزی شهر، ميدان سرگل، با يك تور پياده روی 90 دقيقه اي بسياري از جاذبه های توريستی اين شهر را مي توان بازديد نمود. ناحيه ي قديمي شهر كه گاملا استان  نام دارد، مجموعه اي است از خيابان هاي باريك سنگ فرش شده كه قدم زدن در آنها هر مسافري را وسوسه مي كند.
در ميان اين كوچه هاي زيبا مي توانيد انواع فروشگاه ها، رستوران ها و بستني فروشي هاي جالب بيابيد. كاخ سلطنتی از جاذبه هاي اصلي اين منطقه ي تاريخي است. مركز استكهلم منطقه ي مدرن و پر رفت و آمد نورمام است، پوشيده از بوتيك هاي گوناگون، رستوران هاي درجه يك و ادارات بزرگ، اين ناحيه در واقع مركز تجاري و اداري استكهلم به شمار مي رود. از ديگر اماكن ديدني شهر مي توان به موزه ي ملي استكهلم، موزه ي اسكانسن كه موزه اي در فضاي باز و وسيع است و باغ هاي مشهور كانگستراد گاردن اشاره كرد. «قصر سلطنتی استکهلم» که در بخش قدیمی و مرکزی شهر استکهلم واقع است اقامتگاه رسمی پادشاه، ملکه و خانواده سلطنتی بشمار می رود. قصر سلطنتی استکهلم دارای هفت طبقه و بیش از 600 اتاق است. در این قصر سه موزه پادشاهی وجود دارد که بازدید از آن و نیز بخشی از کاخ سلطنتی برای عموم مردم آزاد است. این سه موزه عبارتند از: موزه جواهرات سلطنتی – موزه تاریخ «قصر سلطنتی استکهلم» – موزه مجسمه و تندیس های عتیقه قصر. بازدید کنندکان از قصر سلطنتی استکهلم از جمله قادر خواهند بود از موزه جواهرات سلطنتی نیز بازدید بعمل آورند.
جزيره اولين پارك شهري ملي در جهان است كه در نزديكي مركز شهر واقع است. اين جزيره زيبا علاوه بر فضاي دلنشين و آرام، محلی مناسب براي ديدن موزه ها، گردشگاه ها، فضا های بازی متعدد است. در مجموع آب و هوای استكهلم نسبت به ساير پايتخت هاي اروپايی سرد تر است. تابستان در حدود مرداد ماه هوايي مطبوع با دمايي حدود 20 درجه و گياهان پر ميوه و سواحل آرام و نور طولانی روز گردشگران بيشماری را به اين منطقه مي كشاند. ديدن منظره تردد آهو ها و گوزن ها از خيابان های شهر و همچنين مشاهده حيوانات ديگر در منازل مسكوني و هم زيستي مردم با اين حيوانات از مناظر زيبايي است كه بطور معمول در بعضي از جزاير استكهلم و نيز گاهي در منطقه مركزي شهر، دور از ذهن نيست با شروع پاييز گوناگوني رنگ ها در سراسر افق ديد زيبايي توصيف نشدني به همراه دارد. در زمستان با شروع بارش برف و يخ بستن سطح درياچه ها، پيست هاي مجهز اسكي در تمام نقاط اين شهر فعال مي شوند و حتي كودكان خردسال مدرسه به دنبال مربي خود در اين برف اسكي مي كنند و فقط طول كوتاه روز است كه فرصت استفاده از اين همه زيبايي را محدود مي كند، در زمستان گاهي دما تا حدود 20 درجه زير صفر نيز طبيعي است. با شروع بهار در اول فرودين دوباره طول روز و شب برابر مي شود و شكوفه هاي درختان و زمين سبز جاي برف و يخ را مي گيرند.در لیست سفرهایتان استکهلم را فراموش نکنید.

Stockholm

با سپاس از توجه شما به این مطلب

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.